maandag 18 augustus 2014

Augustusherfst.


Half augustus en nu al het einde van de zomer?
De restanten van orkaan Bertha, vanuit Amerika de oceaan overgestoken, hebben begin vorige week hier de zomer verjaagd. Sindsdien zitten we in herfstig weer: koud, nat en winderig.


Het groen wordt al dof, de zomerse bloei nadert z'n einde.
Er komen nog nazomer-bloeiers, die ons nog even in de waan laten: Indian summer...
Mijn geest gaat nog niet zo snel daarin mee, de herfst komt te vroeg.

verregende kaasjeskruid-zaaddoosjes
Ik ga gewoon een tijdje doen of ik het niet merk.
De tuin moet zich even zelf redden.
En het bloggebeuren ook...

Zuid-oost Friesland, maandag 18 augustus 2014, temperatuur 13 - 15 graden Celcius

14 opmerkingen:

  1. Neen, het is nog geen tijd voor de herfst! Het moet snel weer beter worden. Ik wil nog genieten van een mooie nazomer... Ik zat heel deze week thuis en heb niets noemenswaardig kunnen doen in de tuin : te nat om te wieden, te nat om te snoeien, te nat om te ...
    Ik ga van de nood een deugd maken en wat planten in de borders verplaatsen en ook enkele andere scheuren de komende weken, met dit vochtig weer kan dat volgens mij geen probleem vormen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het niet te nat is, kan je inderdaad lekker verplanten gaan...
      Waar we gaan wandelen, is een fijne kwekerij, daar ga ik ook heen. Van de nood maar een deugd maken.

      Verwijderen
  2. Je titel zegt eigenlijk alles. En met mijn beroep is zulks bijwijlen om te grienen. Maar ik blijf hopen op beterschap. Een Indian summer mag, als hij dan op zijn minst een héle poos duurt. We hebben eventjes genoeg water gezien en wind getrotseerd.
    Eerlijk? Ik wou dat het op slag weer augustus 2013 was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, als die Indian summer dan maar tot half oktober duurt...

      Verwijderen
  3. Hier een goeie 600km ZO precies van 'tzelfde. Gedeelde smart, halve smart? Dan maar te tijd postief gebruiken en een beetje verder bouwwerven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gedeelde smart|: half West-Europa zit in de kille nattigheid. We draaien daarom maar een zo opgewekt mogelijk regenprogramma ;-)

      Verwijderen
  4. We zeiden het gisteren nog tegen mekaar: sinds we thuis zijn van onze reis hebben we nog niet één enkele keer buiten op het terras kunnen ontbijten of een boek lezen. Klote natuurlijk. Hier heb ik wel de nodige snoeiwerken en hakselwerken uitgevoerd en probeer ik vandaag een oude clematis te verplanten. Erger dan dat: binnen 2 weken terug werken..........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na volgend weekend een tijdelijke lichte verbetering in zicht, maar niet echt stabiel nazomerweer. Jammer voor degenen waarvan de vakantie er op zit!

      Verwijderen
  5. Hier ook al heel wat herfst-verschijnselen, zelfs de noten vallen al naar beneden! NEE IK WIL DAT NOG NIET!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelfs de herten in de bossen zijn al aan het "burlen", normaal pas in september. Misschien horen we ze, als we in de bossen gaan wandelen.

      Verwijderen
  6. Nee het weer is niet veel soeps nu, maar ik blijf positief, er komen vast nog mooie nazomer dagen. Volgende week wordt het beter. Je verregende foto´s zijn trouwens prachtig. Veel wandelplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook hier biedt de tuin een trieste aanblik. Mijn eega heeft m.i.v. gisteren drie weken vakantie, nu het weer geen gelegenheid biedt voor gezamenlijke uitstapjes richt ze zich noodgedwongen maar op klusjes binnenshuis. Hopelijk zit er voor de resterende weken nog wat beter weer in het vat. Tot die tijd houd ik me op mijn blog nog maar wat bezig met terugblikken op betere tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb al (zonder ironie) super veel zin in de herfst. Lekker knus thuis zitten, wandelingen maken in een roodbruin bos,... Heerlijk! Al moet ik toegeven dat ik de winter dan weer graag oversla.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is toch ook verschrikkelijk met dit weer!!!!
    Het blijft maar storten en storten en inmiddels lopen de putjes in mijn douche ook over. Zelfs als ik het toilet doortrek dan komt het water in de wasbakken omhoog!!!!! Inderdaad herfst dus en je laat dat ook zien in je tuin Zem. Het schijnt morgen en overmorgen wat vriendelijker te zijn dus we wachten het maar af.
    Heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen