zaterdag 21 december 2019

Hoop in donkere dagen.


Na vandaag gaan de dagen weer lengen, langzaam aan krijgen we weer meer licht en gaan we richting voorjaar.
In deze donkere dagen speuren we naar tekenen van hoop. Die vind je zo maar in de natuur, in je eigen tuin.
In de zaaddoosjes van de kaardebollen is het nieuwe groeiseizoen al enige weken te zien: door de vochtige lucht en de relatief hoge temperatuur is de ontkieming al begonnen.
Een massa kiemplantjes, tegen beter weten in, want de winter moet nog komen en ze hebben de grond nog niet bereikt.


Dat zijn pas hoopvolle plantjes.

Hoop, dat wens ik een ieder toe in deze onzekere tijden.


GOEDE KERSTDAGEN
EN
EEN VOORSPOEDIG 2020

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooi blog Zem .De natuur geeft ons/mij hoop op betere tijden .Hier nog steeds heel dappere rozen die nog piepkleine knopjes maken .Ik vind de Kaardebol echt zo leuk maar mijn postzegeltje is er te klein voor .Ik wens jou en ieder die je liefhebt mooie Kerstdagen en een goed en gezond 2020

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi foto's, Zem, die heb ik nog niet eerder zo mooi zien ontkiemen.
    Ik wens jullie een liefdevolle en warme Kerst, gevolgd door een heel mooi en gezond 2020.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Een speciale groet voor jou en Katrien: mooie kerst en alle goeds voor 2020!

      Verwijderen
  4. De foto's passen zo mooi bij je boodschap. Fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne feestdagen en een mooi 2020 voor jullie.
    Liefs Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw.... wat een geweldige mooie foto's van deze kaardebollen Zem!!!
    Ik wist niet wat ik zag toen ik je foto's bekeek. Echt geweldig om te zien :-)
    Ik leef ook altijd naar de 21e want dan hebben we de langste nacht weer gehad. Daarna leef ik naar 5 februari want dan zitten we op de helft van de winter ;-)

    Ook voor jou en je dierbaren een mooie en veilige jaarwisseling met voor het nieuwe jaar weer heel veel mooie natuurmomenten. Dat we ook weer van elkaars momenten kunnen en mogen genieten.

    Liefs, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! De beste wensen voor 2020!
    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig, wat mooi. Heb het wel bij papavers gezien, maar nog niet bij kaardebollen..Van mij ook nog een fantastisch 2020 toegewenst, we waren er niet in december...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geniet van alle kleine gelukjes! Een fijn, gezond 2020!

    BeantwoordenVerwijderen