woensdag 15 maart 2023

10 en 11 maart: heel even wondermooie sneeuw.


In zuid-oost Friesland hadden we afgelopen vrijdag 10 maart voor het eerst de hele dag sneeuwval.

Tegen de avond bleef het liggen en toen ik de volgende ochtend naar buiten keek, zag ik een prachtige, ongerepte, witte wereld.



Die echte mooie sneeuw: dikke droog gevroren plaksneeuw op bomen, struiken en overal.




Het zou al snel gaan dooien, geen tijd te verliezen: vóór achten al met de jas over de nachtkleding en de camera naar buiten.


De zon raakte de toppen van de bomen al, de lucht was teerblauw: het was jaren geleden, dat ik zulke mooie tuinfoto’s kon maken.


Tegen negen uur begon het al te dooien en gedurende de dag verdween het witte goedje snel.

Een dag later waren nog maar een paar witte plekken te zien.

Uiteraard kan de blog het niet zonder deze maartse winterfoto’s stellen, zulke sneeuw zal zeldzaam worden.


De temperatuur was twee dagen later 13 graden overdag! Eén dagje maar, met storm.

Nu rest slechts het diepe verlangen naar het voorjaar.

5 opmerkingen:

  1. Vrijdag moest ik de weg nog op, en toen was ik helemaal niet zo blij met die sneeuw, maar 's avonds en ook zaterdag was het prachtig. En dat laat jij met deze foto's van je tuin ook goed zien. Behalve je foto's met de sneeuw tegen de helder blauwe lucht vind ik ook de foto waarop de narcissen in de sneeuw nog net te zien zijn ook erg mooi.
    Het is nu wat mij betreft wel genoeg geweest met de lage temperaturen, op naar het voorjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag voelt het echt als voorjaar: we worden (even) op onze wenken bediend, Jan!

      Verwijderen
  2. Prachtige foto’s. Sneeuw zie ik toch als een kadootje. Tenminste, als je lekker thuis zit! Het was maar even, gelukkig hebben we de foto’s nog. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies Hetty, sneeuw is bijzonder, maar alléén als je er niet op uit moet.
      Een week na het sneeuwgebeuren twee dagen lente: snel de tuin in!

      Verwijderen
  3. Via online zoekwerk vielen we op jou blog pagina en artikel Cyanobacteriën in mijn tuin: oeroude herkomst (Nostoc commune) van 9 maart 2020 met prachtige foto’s. Proficiat voor deze geweldige ontdekking in uw tuin. Staat deze boom nog in jou tuin met versgroeiende Nostoc? Is het mogelijk deze werkelijk te mogen komen waarnemen? Dank voor uw antwoord.

    BeantwoordenVerwijderen